L'esforç no és tal sense patiment.

Carpe diem amics !!

lunes, 18 de julio de 2011

CRÒNICA TRIATLÓ DE LA VILA - FAST AND FURIOUS

Espectacular! així m'he sentit en aquesta triatló, dominant jo la prova i no al contrari com passa habitualment.
Fast and furious, ràpid i furiós, mossegant els metres amb potencia i determinació. Per primera vegada molt content amb el resultat, doncs tot i que sempre hi ha recorregut de millora, de moment no es podia demanar més.
La crònica començaria a les 5:45 del matí, despertador, esmorzar lleuger de plàtan i barreta, aigua, carregar les bosses al cotxe i cap a la Vila Olímpica. Avui no hi havia claca, només la presència d'un altre company del Sant Boi, en David Gil que també hi participava. S'esperava pluja, pero finalment ens va respectar.
Vaig aparcar força prop de la zona de box i un cop tot preparat a la bossa, amb la bici xino xano a fer l'escenografia, bici penjada (dorsal 81), casc, dorsal, ulleres, vambes de còrrer (adizero específiques de Tri), vambes de bici calades als pedals, visera, gel amb cafeina i guaranà, regal d'en Joan Sacristan de Nutrisport, gorro i ulleres. son les 7.15, encara falten 45 min i en David, amb dorsal 82, just al costat, encara no arriba.
Em poso vaselina als peus que ajudaran a treure i posar vambes i que no s'enganxi la sorra i vaig cap al box de sortida, a uns 500 metres d'on està tot el material. Per megafonia anuncíen que està prohibit el neopré i que per motius de seguretat, doncs hi ha la mar molt moguda amb corrents amunt i avall, es retalla uns 150 metres el segmentper evitar passar prop de l'espigó. 




A les 8.00 en punt es dona la sortida de la primera tanda dels 2500 participants, individual masculí federats, després vindrien les fèmines, els no federats, i relleus. 
500 tius que es llencen a l'aigua a buscar la boia, i es clar, mastegots, patades i demés carícies que no es poden evitar. Tots repartim sense voler. Fem els primers 300 metres i a la boia el grup s'estira i permet agafar un ritme més constant. Passo el control de xip en uns 13 minuts, una mica enrera del grup però força sencer. Tot i retallar el tram, l'estat de l'aigua no ha facilitat les coses i compensa l'aventatge. tot i així, és un fet per a tots, a valorar en els resultats finals.

Transició molt ràpida, sense neopré i vambes calades, només falta casc, dorsal i ulleres. Menys d'un minut i mig. El problema és la gran quantitat de gent que hi ha, i algú em toca el pedal i em fa saltar les gomes, cap problema, ahir era el meu dia, foto un bot a la bici i sobre la marxa em poso les sabatilles, un cop tot a ordre, a apretar les dents.
Esperava amb ganes aquest segment, havia entrenat força, amb sortides de qualitat complementades amb BTT, i he tingut la recompensa. Sembla que el tram també ha sortit un pel més curt, sort que ho patrocinava Polar ...., però les puntes de velocitat son les que em fan sentir bé, fins a 45 km/hora em va marcar el Cateye, amb una mitjana final de 40,38 km/h. hi havien pocs revolts, i permetia ser potent sobre la bici, em va anar molt bé enganxar-me a un parell de grupets ràpids, cosa que fa uns mesos no hauria pogut mantenir el ritme. Vaig donar alguns relleus, fins i tot acoplat, arrosegant fins a 12-15 triatletes més. Tot un goig !! 
Arribem al box encara sorprés per la marca aconseguida, per sota de 30 minuts, una mica de cacau per baixar de la bici doncs el de davant em va frenar en sec i corrents cap al meu lloc a fer l'última part.
T2 en 1:45 , les adizero van de meravella, adeu mitjons !!, gel per rematar la feina i a còrrer !
No noto molèsties i puc agafar un ritme constant, avanço l'Edu Solà, company del gym que ja l'havia vist a la bici i segueixo adelantant corredors. Per primera vegada en els sprint puc creuar-me amb els guanyadors, Cesc Godoy, Parreño i Llobet que ja estan de tornada dels 5 km, els animo i m'animo a la vegada a mi mateix.
L'unic però, seria cap els 3.5 km on em comença a molestar el flato, que em fa baixar bastant el ritme, intento còrrer una mica cargolat a veure si millora i cap el 4,2 em refaig, només falta la part final. Aquí m'avança en David, que ja l'havia creuat abans i que sabia que em passaria doncs el tiu anava a 3:30 el minut (ha quedat el 47 dels 1800 en aquest tram). Arriba ell, i a 30 segons jo amb un crono de run de 22:23 a 4:28 el km i un total de 1:08:52 !! rècord absolut !!


La valoració final és molt positiva, no tant el temps en sí, doncs el swim no va ser complert, la bici sembla que faltava 1 km, sinó per les sensacions, la força experimentada sobre la bici amb la velocitat, i unes transicions quasi perfectes. No es pot demanar gaire més.
Deia abans que els temps son relatius, però no el comput classificatori. He acabat el 101 de 400 de la meva categoria, i el 594 de gairebé 1800 participants de la modalitat sprint. I tots hem fet els mateixos metres ......

No se si milloraré amb el temps aquesta marca, però em deixa sensacions molt positives de cara a la olímpica d'octubre. Ho vaig llegir a una de les últimes revistes, quan gaudeixes d'aquest esport és quan el domines metre a metre, per això les distàncies s'han d'anar cobrint mica en mica. Ja veig el half ironman allà lluny, lluny ............ però no tant .......................
fins aviat !!

No hay comentarios:

Publicar un comentario