L'esforç no és tal sense patiment.

Carpe diem amics !!

domingo, 5 de mayo de 2013

TRI SITGES - SPRINT 2013

Primera triatló per a mi de la temporada, que s'havia iniciat fa unes setmanes en el Fast del canal olímpic de Castelldefels.
Això ja ha començat, es respira Tri per les competicions arreu de Catalunya, aquest diumenge també hi havia la Extrem Man de Salou i la Half de Mallorca.

La veritat però és que tot i ser clarament un sport individual, avui m'he sentit una mica sol doncs ni familia ni ningú de l'equip m'acompanyava. Avui ha estat rotllo Joan palomo ............

Despertador ben aviat i tot solet cap a Sitges. El divendres havíem fet un entrenament d'aigües obertes a Gavà, amb bon rotllo entre els assistents a l'event :-)

Amb l'Amadeu i el Diego, abans del swim

És necessari combinar els entrenaments a la piscina i a mar obert, doncs les sensacions son ben diferents. La tècnica no la pots aplicar tan be, l'aigua es un puja i baixa, els altres participants, has de controlar la direcció, etc., etc.
Però el fet d'haver entrenat també et dona certa tranquilitat.

He arribat amb força temps, he aparcat a 5 minuts del box, estris diversos i cap a la zona de Tri. La logística és important, no deixar-te res a casa que puguis necessitar, i és fàcil poder deixar-te quelcom. Per megafonia es sol.licitava si algú tenia 2 cascs ....... 




Tot i anar amb temps, primer contratemps, l'acople curt te els cargols de la fixació no homologats i no puc entrar. Què ????? Diuen que ho arregli. Si es clar, ho porto al mecànic, diumenge a les 8.30 ........
Bé, estiguem tranquils, sempre puc treure l'acople, però haig de tornar al cotxe i el temps apreta. Nervis. Demano un rotllo de celo a on donen els dorsals i li foto a dojo per sobre els cargols fins tapar-los i que no es notin. 
Me la jugo i torno a fer la cua, em controla el mateix paio, però em deixa passar ara. Buffff. Quin estrés. Però ja estic a dins.
Preparació del material, per la T1, per la T2, gel, visera, el dorsal, etc. tot ben col.locat perque passi un i t'ho tiri a terra, però és el risc que hi ha.
Em poso el neopré només fins la cintura i vaig cap a la zona de sortida, a uns 500 metres. Avui no se que passa però arribo el primer. Però literal. Falten 20 minuts per començar, potser que la gent espabili, no? M'ajuden a pujar cremallera, controlo no hi hagi cap sortint que pugui rascar i entro a l'aigua a calentar. Aprofito per fer el que fa tothom a la platja quan entra a l'aigua i el faig sortir per el camal. Que maco. Estaré més calentet. Nedo uns metres, em recol.loco el neopré i m'ajusto les ulleres.
9.30. primera sortida de les dues que hi haurà, la segona a les 11.00
Puntuals. 250 a l'aigua. No he rebut gaires cops, algun xoc involuntari però res greu. Enfilem cap a la primera boia i amb el sol que ja està força amunt no acabo de veure la boia, però em guio per els altres nedadors. Mentre nedo vaig repassant el que em tocarà fer quan surti de l'aigua, i la T1.
Girem la primera boia on tot s'estreta més, algun cop que rebo i dono i seguim cap a la segona. El circuit és rectangular, entrada i sortida en dos punts. 
Després del primer gir començo a desorientar-me, vaig fent esses doncs no acabo de veure be la propera boia. Vaig rectificant i després del gir directes cap a la sorra. 
Últimament empasso massa aigua, això ho haig de millorar doncs em regira tot l'estòmac. Algunes arcades de regalet per el mar de Sitges i toquem sorra.
Temps de 17:50 i em surt una distància de 990 quan hauria de ser de 750 !!

Poso en pràctica el que he estat repassant. Trec neopré quan estic corrents a la sorra, la màniga per sobre el rellotge que no salti, baixo fins la cintura, passo el pas del xip i entro a boxes. Em costa una eternitat treure'l de la part de baix, m'haig d'agafar a la barra de les bicis. Després penso, collons, he fotut 1000 m en menys de 18, és un rècord :-).

Ho aconsegueixo i agafo la bici. Abans, casc, ulleres i dorsal, les sabates van calades a la bici. Salto a la bici, poso els peus i vinga, 20 km de pedalar.

El circuit son 2.5 km d'enllaç pla, per encarar un tram de carretera on farem 3 voltes de 5. Aquest bucle te una pujada interessant a l'anada que posa a cadascú al seu lloc. Sense incidències, mitjana de 32km/h, uns 35 minuts, fent relleus en un grupet de 5 i rodant còmode.

Arribem a T2. M'he posat un gel sota el maillot, trec els peus de les sabates que es mantenen calades. Peu a terra i entrada a boxes. Aquesta T és més ràpida, deixo bici, poso les de còrrer, visera i a còrrer.

En aquest últim tram m'he sentit fort, anava avançant corredors, i he anat de menys a més. Quan porto 1 km m'en recordo del gel que el porto a la cama a sota el maillot. Venga, p'adentro !! Temps del run de 21:45, els ultims 800 metres a 3:50 min/km. Mitjana de 4.20 el km.

Temps final, 1h18, el 259 de 500, tot i que hi ha hagut 18 DNF (did not finished) per caiguda lleu o problemes mecànics i 5 desqualificats, més alguns que no hauran pres la sortida.
Curiosament el mateix temps que l'any passat, aquest cop massa minuts de natació i temps extra en la primera transició, però les sensacions son millors.

El 288 de swim, el 205 de bike i el 175 de run d'un total de 453.
Posició final: 259, el 29 de la meva categoria.

Em dona seguretat per la Tri per equips de la setmana que ve ......... i per el Half, que només falten 14 dies !!!
 

Los trastos. Un cop acabada la cursa

RECUPERATION  :-)
Seguirem informant.
Bona setmana !!
jordi

No hay comentarios:

Publicar un comentario