L'esforç no és tal sense patiment.

Carpe diem amics !!

sábado, 20 de diciembre de 2014

MITJA MARATÓ SALOU

El passat dia 14, coincidint amb el meu aniversari (43 taquets), vaig participar en aquesta mitja, que se celebrava a on tants estius he passat en la meva joventut, Salou. Molts records en arribar a recollir el dorsal, molts records al llarg de tot el recorregut, molt bon feeling, motiu per el qual vaig decidir inscriu-re'm fa unes setmanes.
El recorregut no era del tot pla, en la primera meitat de la cursa era força sostingut, però en la segona meitat, de camí cap a la Pineda, hi havia força desnivell, per arribar al km 16 on hi havia una pujada molt molt forta, no molt llarga, d'uns 300 metres, però que va fer "pupa" a tothom. A partir d'allà, de nou pla fins l'arribada.

21 km de run run que varem preparar les setmanes anteriors amb l'equip del Casboi. Tirades de 16 km, sèries a les pistes d'atletisme. Tot això va fer que la meva superpopular preparació fos més adient que en curses anteriors, o de fa temps, on la idea era veure com anava. En aquest cas, hi havia un objectiu que era millorar la meva marca de 1h51 (molt dolenta) de fa força anys. Al haver-me ficat tant de ple amb el triatló, no havia valorat de nou fer aquesta distància, i ara, en època de pre-temporada era una bona ocasió.

Molt important el participar també amb gent competitiva, que et fan exprèmer al màxim i no baixar la tensió durant la cursa. A part de companys del Club Atletisme Sant Boi, també s'hi van unir del Club Atletisme Viladecans, i tots varem marcar uns objectius abans d'iniciar la cursa. En el meu cas, era intentar sub 1h45', a 5 min/km de mitjana.

Viatge desde Sant boi, recollida de dorsal
En aquesta època difícil escollir quina roba portar. Molt abrigat, poc, una mica, guants, gorro ..... finalment vaig prescindir de guants, i tot i anar amb màniga llarga, em vaig sentir còmode.

9:30 inici de la cursa. Els primers km noto els muscles tibials molt carregats, massa. O per el massatge del dijous de descàrrega o les sessions de natació suaus no han acabat d'alleugerir la tirada de 16 del dilluns. Tot i mantenir el ritme una mica per sota de 5 min/km, no em sento gens còmode. No obstant no m'impideix anar fent. la veritat és que no se'm passa fins el 6-7 km on ja puc còrrer més lleuger, i pensant només en la cursa.

gairebé el km 10. 43, la xifra del dia. Merci Arnau per la foto !!
Passem el km 10 i comença la segona part de la cursa. En el 11 cau el primer gel, fa la funció psicològica també. Mantinc el ritme tot i anar trobant-me pujades. La incògnita serà cap el 15. A favor, les sensacions del dilluns en els 16km on vaig acabar fort.

Poca animació a la cursa, és la veritat. Poca gent animant excepte en la sortida-arribada. Ja se sap, una població així, a l'hivern, no és gaire cosa.

Xerro amb alguns participants, comentem el recorregut, el que falta, vaig observant els meus companys de club, quin ritme van fent, doncs hi ha alguns punts de canvi de sentit on ens anem veient i animant. això ajuda, i molt, tant a sentir-te partícep com a donar el màxim.

I arrivem al 16, faig un segon gel, supero la pujada, i enfilo cap els ultims 4 km. Encara em trobo amb forces, però la gent comença a apretar i ara és el moment de la veritat, on aconsegueixes l'objectiu, o tot queda en una cursa mes ..... o menys.

Apareix la competitivitat i donem tot el que tenim, he mantingut un bon ritme, inclús per sota de 5 tota la cursa i l'ultim km aconsegueixo anar per sota de 4:30. Els dolors musculars ja son evidents, bessons sobretot, però aixo es normal, es sobrecarreguen de l'esforç. Veig que per el garmin no farem els 21:097 oficials, segurament uns 300 metres menys. Vamos !!

Passo linea de meta en 1h42'20". Millor marca personal el dia que faig 43 anys.
Tampoc és tan bona marca, quedo per la meitat de tots els participants, però per a mi és suficient. 

Queda felicitar a tothom per la cursa i com sempre, per donar-ho tot i esforçar-se al màxim. 


La elit dels populars
 La propera serà a Viladecans, cursa de 5km per anar acomiadant l'any.

salut !!
jordi

No hay comentarios:

Publicar un comentario